Az elmúlt időszakban rengeteg helyen hallottam és olvastam a céges válságkezelésről olyan elképesztő baromságokat, amelyek a legnagyobb jóindulattal is csak féligazságok. Sokan vannak Magyarországon, akik cégvezetőket képeznek, oktatnak és vállalkozásfejlesztésről beszélnek, legtöbbjük viszont kizárólag olvasmányélményekből táplálkozik, ezért úgy gondoltam, hogy a saját, több mint húsz éves cégvezetői, vállalkozói tapasztalatomra alapozva megcáfolom ezeket a „szakértőket”, és valódi, a gyakorlatban alkalmazható ötleteket adok.
Az első és legfontosabb, amivel szinte mindenhol találkozok, hogy a válságban növekedni kell. Amikor először hallottam, már akkor sem tetszett, de amikor a marketingesem felvetette, hogy mi lenne, ha meglovagolnánk ezt a trendet, akkor azt mondtam, hogy isten ments. A legtöbb iparág és cég Magyarországon élet-halál küzdelmet vív jelenleg, és ez a szám növekedni fog a következő év elejére. Napról napra egyre több olyan cég és vállalkozás van, amelyeknek a bevételei rohamosan elkezdtek csökkeni.
Építőanyag kereskedésekről hallottam, hogy 50-75 százalékkal csökkentek a bevételek, vagy webshopokról, ahol 30-40 százalékos visszaesés van a megrendelésekben. Nem elég, hogy ilyen nehéz problémákkal küzdenek, a költségeik folyton növekednek, a legtöbbjük munkaerőhiánnyal küzd, és akkor még azt hallják, hogy válságban növekedniük kellene, mert minden okos ezt mondja.
Tudod, mire gondol ilyenkor a legtöbb vállalkozó? Arra, hogy még erre sem képes, mekkora szerencsétlen lúzer, amiért nem növekszik. Pedig a legtöbbjük valószínűleg kifejezetten jó vállalkozó, csak most éppen a válság érintette szektorban van, és nem elég, hogy szarul érzi magát, ez a baromság még az önbecsülését is folyamatosan csökkenti.
https://www.youtube.com/watch?v=YxajuJNVYU0&themeRefresh=1
Azt javaslom, hogy önmagaddal és a saját vállalkozásoddal foglalkozz elsősorban ebben az időszakban, ne másokéval, valamint azt is érdemes megnézned, hogy kinek a gondolatait és ötleteit fogadod el, mert attól, hogy valamit nagyon sokan mondanak, attól még nem lesz igaz. Szokás szerint, ez a növekedj válságban ökörség is a nyugati menedzserirodalomból, elsősorban Amerikából jön, hiszen ott vannak olyan baromi okos emberek, akik azt gondolják, hogy minden egyes szavuk, minden egyes kultúrában igaz.
Magyarországon, ahogy az előadásaimban is mondom, egy biztonságorientált, félelemcentrikus kultúra van, ami nagyon sokban különbözik az amerikai cél- és eredményorientált kultúrától. Ha egy háromszögalakú lyukba próbálsz egy hengert beleerőszakolni, mint abban a képességfejlesztő gyerekjátékban, ott sérülés lesz, pont olyan, mintha egy külföldi menedzserirodalomból átvett dolgot próbálnál meg implementálni egy magyar cégbe.
Tehát csak óvatosan, gondolkodjatok, nézzetek szét, és ha valós, hazai piacon működő illetve bevált tapasztalatokra van szükséged a vállalkozásod építéséhez, akkor jelentkezz az ingyenes FELKÉSZÜLÉS A VÁLSÁGRA című webináriumomra.