Mi gátolja ma legjobban egy cég fejlődését?
Ma a vállalkozók nagy része – engedve a divathullámnak – szinte kizárólag marketing és értékesítési képzésekre jár. Gombamód szaporodnak az értékesítési guruk, a bevétel specialisták, és a trénerszakma egyéb, tiszavirág-életű vadhajtásai.
Azt látom az általam auditált cégeken keresztül, hogy egy dolog közös: nincs igazi, értékelhető HR-tudás a cégükben. Mert a cégvezetők sokszor többre becsülik a befolyó bevételt, mint a kollégákkal való „pepecselést”.
Ez egyrészt érthető, másrészt viszont a válság keményen megágyaz a robotizációnak, és annak, hogy csak az igazán jó szakértők és csak a kiváló munkaerő maradjon talpon, ezek viszont erősen felértékelődnek.
Ebben az új munkaerőpiaci hullámban, nem lesz mindegy, hogy mit tudsz a munkatársak motiválásáról és mennyire vagy jó benne.
Van két rossz hírem.
Melyiket mondjam először?
1.) Hacsak nem tudod az ügyfélkiszolgálást és a cégedet is automatizálni (márpedig erre kevés cég alkalmas a fejlettségéből vagy az iparágából kifolyólag), akkor muszáj lesz a HR-rel is foglalkoznod!
2.) Az igazán húsba vágó az, hogy már nem elég csak tessék-lássék megtanulni a HR szakmát, mert a munkaerőpiacot is utolérte az, amire a marketingben és az értékesítésben már évek óta panaszkodnak: a teljes átalakulás.
Mit jelent a teljes átalakulás a munkaerő piacon?
Nézd meg erről a Céges válságkezelő csoportban tartott LIVE adást itt:
Először is fontos: a válság bitang módon fel fogja gyorsítani a már elindult folyamatot, amelynek eredményeként:
Már nem elég a csapatmotivációról tanulgatni, mert mellette felbukkant és majdnem olyan jelentőssé vált az egyéni motiváció
Nem elég értékesítési vagy marketingpszichológiát magolni, mert mellé kellenek a cég összes területére a személyiségpszichológiai ismeretek.
A kiválasztásnál nem elég legyinteni, hogy majd jön másik, mert nem jön! Futótűzként terjed a digitális világban a trágya cégek híre, amit nem lehet lemosni, pontosan úgy, ahogyan egy étterem nem tudja lemosni a rossz google-értékeléseket.
Már nem elég, ha penge vagy a testbeszédben, kérdezéstechnikában, hogy kiszűrd a rossz jelölteket, mert ha a cég PR-ja, marketingje nincs egységes rendszerben az összes többi területtel, akkor még jelöltek sem jönnek, akiken kipróbálhatod a drága pénzen szerzett tudásodat.
Ha nem tudod a megfelelő álláshirdetést a megfelelő csatornán feladni, akkor szintén egyedül fogsz robotolni, mert a kutya nem küldi el hozzád az önéletrajzát.
Megváltozott a világ. Ha nem akarsz a futottak még kategóriában kikötni, akkor neked is változni, változtatni kell.
Ha segítséget kérsz ebben, gyere és csatlakozz hozzánk a Céges válságkezelő csoportban ITT, vagy kérj személyre szabott Válságkezelő konzultációt tőlem.