Mi gátolja ma legjobban egy cég fejlődését?

Ma a vállalkozók nagy része – engedve a divathullámnak – szinte kizárólag marketing és értékesítési képzésekre jár. Gombamód szaporodnak az értékesítési guruk, a bevétel specialisták, és a trénerszakma egyéb, tiszavirág-életű vadhajtásai. Azt látom az általam auditált cégeken keresztül, hogy egy dolog közös: nincs igazi, értékelhető HR-tudás a cégükben. Mert a cégvezetők sokszor többre becsülik a […]
Konkrét gyakorlat igazán sz@r helyzetekre

Ha citromot kapsz az élettől, csinálj belőle limonádét!” A mostani állapotokat mindennek lehet mondani, csak „egy kis citrom”-nak nem. Inkább több kiló (ló)citromnak. Viszont abból hogyan lehet limonádét csinálni?
Ne félj az online átállástól!

Használd ki az új online forradalom adta lehetőségeket és többszörözd meg a bevételed most, a válságban. Rengeteg vállalkozóval beszélgetek a mostani vírus-időszakban. Nagy részük meg van rettenve és iszonyatos aggodalmaik,
A dzsungel semleges

Van egy könyv, amely a világ összes különleges alakulatának a „bibliája”, ebből tanult meg életben maradni Bear Grylls is. Egy angol katonatiszt írta, aki a második világháborúban két évet élt ellenséges
Rokon alkalmazása a cégben – jó ötlet?

Sokszor találkozom munkám során azzal a kérdéssel, hogy vajon mennyire jó ötlet rokont, ismerőst vagy barátot alkalmazni a cégünkben? Eddigi tapasztalataim alapján azt mondanám, hogy: attól függ.
Miért ne tűzzünk ki SMART célokat?

Miért is ne tűzzünk ki SMART célokat? Hogyan ne engedjük, hogy megmondják, hogy mit hogyan csináljunk? Munkám során többször találkoztam már ezzel a módszerrel, de jó szívvel még egyszer sem sikerült
Régi kurvákkal nem lehet új kupit csinálni

Kicsit talán nyers, de igaz. Ez a mondás jutott eszembe akkor, amikor egy vállalkozó ismerősöm arról panaszkodott nekem, hogy a munkatársai nem partnerek a munkahelyi újítások terén. Nehéz helyzet, de
Célkitűzés, céltervezés, ahogy én látom

Az elmúlt években a csapból is a célkitűzés, céltervezés folyik. Őszintén szólva meglehetősen elegem van a temérdek célkitűzős könyvből és tréningből. Amikor néhány évvel ezelőtt
És te miért lettél vállalkozó?

Ha el szeretnék gondolkodtatni valakit, akkor gyakran elég egy egyszerű kérdéssel kibillentenem az egyensúlyából: és te miért lettél vállalkozó? … és te miért lettél vállalkozó? Sokszor beszélgetek sokféle emberrel, és gyakran
A cégvezetés: minden hozzáállás kérdése

Rengeteg céget, cégvezetési módot volt szerencsém megfigyelni az elmúlt években. Voltak köztük sikeres, jól működő cégek, és voltak kevésbé sikeres, vagy kimondottan rosszul működők is.