Nehéz időszak következik a magyar vállalkozások életében
Több szegmensben már most erős visszaesés érezhető, és a recesszió bizony fokozódni és szélesedni fog, senki nem ússza meg szárazon. Éppen ezért az elkövetkező hetekben olyan betonbiztos cégépítési módszereket mutatok meg, amelyekkel a legnehezebb gazdasági helyzetben is sikerült stabil anyagi hátteret teremtenem magamnak, a családomnak, a saját vállalkozásaimnak és az ügyfeleim cégeinek.
A 7 Lépcsős Cégépítési Módszertan egy időtálló gondolkodásmód
Nem igazán beszél róla senki, mert a legtöbb trénernek nincs cégvezetői tapasztalata. Húsz évig güriztem azért a tudásért, ami nem avul el, nem kell újra gondolni. Ez eddig a legfontosabb segítség, amit szokásomhoz híven egyszerű, gyakorlatias formában adok majd neked.
Az első lépcső: Jövőkép, küldetés, értékek
Az én módszertanom nem az, amit évtizedek óta hajtogatnak a trénerek, elsősorban amerikai minta alapján. Egy magyar cég jövőképe nem lehet egyszerű üzleti cél. A különbség az eltérő kultúrákból jön; az USA-ban cél- és eredményorientált kultúra van, egész egyszerűen ez az embertípus van ott többségben. Ezért a módszertanukban azt helyezik előtérbe, hogy a vállalat milyen pozíciót fog betölteni a jövőben a piacon. Magyarországon ez nem működik, mert itthon biztonságorientált, félelemcentrikus kultúra van. Itt az emberek többségét nem lehet felizgatni a célokkal, elsősorban érzelmekkel lehet őket motiválni, és ennek az eszköze az ideális jövőkép megfogalmazása.
A maslow-i piramis harmadik szintje a valahova tartozás szükséglete
A kollégák nem beszélő szerszámok, szükségük van arra a konkrét okra, ami miatt bejárnak dolgozni. Ha ez csak a pénz, akkor nem fog sokáig tartani a lelkesedésük, ennél többre van szükség. Muszáj olyan közös halmazt találnod a munkatársaiddal, amikor ugyanabba az irányba néztek, ami felé a cég halad. Összegyűjtöd a kollégákat egy hajóba és elmondanod nekik, merre akarod vezetni a hajót. A jövőkép arra a kérdésre ad választ, hogy HOVÁ tartotok, a küldetés arra, hogy MIÉRT, az értékek pedig a HOGYAN mikéntjét mutatják meg.
Ha megvan a HOVÁ?, kérdésre a válasz, akkor sikeresen kitűzted a céged úticélját
Minél egyszerűbben szeretnéd elérni az úticélodat, annál inkább lesz szükséged egy útitervre. Ez a stratégiai terv. Az évek során kialakítottam egy olyan módszertant, ami egyszerű, átlátható, négy pontban összefoglalható. A stratégiai tervezésről írok majd részletesebben a következő hírlevelemben.