Mondok egy merész dolgot. Hagyd a francba a válsággal kapcsolatos összes rémhírt!
Sőt, amennyire csak lehet, ne nézz, olvass és hallgass híreket. Meglátod, a legfontosabb tudnivalók így is eljutnak hozzád. Ha akarod, ha nem…
Mondok egy merész dolgot. Hagyd a francba a válsággal kapcsolatos összes rémhírt!
Sőt, amennyire csak lehet, ne nézz, olvass és hallgass híreket. Meglátod, a legfontosabb tudnivalók így is eljutnak hozzád. Ha akarod, ha nem…
Biztosan hallottad már a mondást, miszerint annak az 5 embernek leszel az átlaga, akikkel a legtöbb időt töltöd. /Ebben a közegben például holtbiztos, hogy ezerrel fogsz fejlődni./
Szerintem a dolog kiterjesztve is megállja a helyét… A vállalkozásod is annak arányában gyarapszik (vagy hanyatlik), akiknek a tanácsaira alapozva építed. Vagy teszed tönkre rosszabb esetben.
Remélem, már Te sem dugod homokba a fejed, és lassan belátod, hogy olyan gazdasági válság várható, amilyen még nem volt. Az igazán rossz hír az, hogy valójában MÁR ITT VAN (munkaerőhiány, euróárfolyam emelkedés, üzemanyagár-stop, stb.).
Egyszer egy több milliárdos kereskedő cég vezetője mondta a közös munka során, hogy a cége értékének 80%-a délután 4-kor saját lábán távozik a cégből, majd következő nap reggel 8-kor ismét visszajön. Ez akkoriban még újdonság volt számomra, ezért nekiálltam ellenérvelni, hogy mi van a többszáz milliós raktárkészlettel meg az ingatlanokkal? A válasz egyszerű volt és tanulságos: „Gábor, mindezek mit sem érnek, ha nincs, aki megfelelően használja őket és nincs, aki eladjon.”
Sokan használják, de kevesen tudják, mit jelent pontosan a projekt kifejezés.
A kedvenc meghatározásom szerint egy időkorlátok közé szorított erőfeszítés halmaz, ami meghatározott cél érdekében történik. Egyszerű és tömör. Egy cég életét 70%-ban meg lehet határozni folyamatokkal. Ezek a mindennapi működés kereteit jelentik. A maradék 30%-ot a cég fejlődését előre mozdító projektek teszik ki, mint például egy új üzletág indítása, weboldal, webáruház készítése, új termék bevezetése, új telephelyre/irodába költözés.
Egy átlagos cégben a napi tevékenységek 80%-a nagyjából ugyanúgy zajlik. A maradékot a cégépítési projektek teszik ki, amelyek a fejlődés valódi letéteményesei, de bővebben róluk a következő hírlevélben lesz szó. Most azonban lépjünk vissza a napi feladatokhoz, már most vésd jó alaposan a fejedbe, hogy szükséged van egy módszertanra, amivel a napi tennivalókat egyszerűen leírod és világossá teszed! Egyrészt magad, másrészt a munkatársak számára. Ebből pontosan meg tudod határozni, kinek mi a dolga. Ez a folyamattervezés lényege.
Nehéz időszak következik a magyar vállalkozások életében
Több szegmensben már most erős visszaesés érezhető, és a recesszió bizony fokozódni és szélesedni fog, senki nem ússza meg szárazon. Éppen ezért az elkövetkező hetekben olyan betonbiztos cégépítési módszereket mutatok meg, amelyekkel a legnehezebb gazdasági helyzetben is sikerült stabil anyagi hátteret teremtenem magamnak, a családomnak, a saját vállalkozásaimnak és az ügyfeleim cégeinek.
Napról napra egyre több iparágban érezhető erős gazdasági visszaesés, nyakamat rá, hogy a közelgő recesszió nagyobbat fog ütni, mint a 2008-as válság vagy a két évvel ezelőtti pandémia.
Hogyan tudod elbizonytalanítani legkönnyebben a kollégáidat? MIért kell elkülöníteni a dícséretet és a kritikát? Egy újabb péda arra, miért életveszélyes olyanokra hallgatni, akik cégvezetői gyakorlat nélkül szajkózzák, amit valahol olvastak?
Fogdoktor vagy sarlatán?
Aki cégekkel foglalkozik, az pontosan tudja, hogy ebben a szakmában is rengeteg a hozzá nem értő, az, aki fél óra cégvezetés-tanulás után már képzett profiként reklámozza magát. A következő cikkben egy fogorvosi példán keresztül, egy általános hiedelmet szeretnék megcáfolni, mi szerint egy tanácsadónak az idejét kell megfizetni.
Email cím: hello@ugyvezetoakademia.hu
Cégnév: Bevell Consulting Kft.
Cím: 1068 Budapest, Király utca 80. fszt. 11.
Adószám: 27073827-2-42