A mogyorókrém után semmi nem elég édes…
Egy régi üzlettársam megvette álmai autóját, egy vadonatúj hetes BMW-t. Megkérdeztem, hogy tetszik neki, amire azt válaszolta, hogy persze jó, de mégsem egy Mercedes… (előtte az volt neki).
Fejétől bűzlik a hal…
Régebben egy konferencián egy érdekes gondolatot fejtettem ki: magadon dolgozz, ne a cégeden! Amilyen a cégvezető, olyan a cége is.
Félelem a kudarctól
Thomas Edison állítólag 13.000 sikertelen kísérletet tett, míg feltalálta az izzót. Rengeteg vállalkozót láttam, aki ennek pont az ellentéte. 13.000 kudarc!!!!! Van, aki közülünk egyszer sem próbálja meg. Mert fél. Mert valakik leszólják. Valakik elveszik az álmait. Mert hallgat rájuk.
A siker ára – vajon mindig megéri?
Mit tennél meg a sikerért? Bármit? Vagy vannak határok, melyeket soha nem lépnél át?
Sikeresnek lenni: mindenki számára mást jelent, mindenki mást ért mögötte. Van, akinek a hatalom, míg másoknak a pénz vagy egy vezető pozíció jelenti ezt, míg megint mások teljesen mást értenek sikeresség alatt, és ez teljesen jól van így.
A cégvezető és legnagyobb ellenségei
Ha körbekérdezünk, hogy mik a cégvezető legnagyobb ellenségei, valószínűleg mindenkitől más választ kapunk. Valaki szerint az adóhatóság, míg mások szerint a rossz vevők vagy a rossz tulajdonostársak, míg megint mások a nem jól teljesítő alkalmazottakat, vagy például az időt fogják említeni. Mindegyikben van igazság, de azért itt többről van szó.
A cégvezetés: minden hozzáállás kérdése
Rengeteg céget, cégvezetési módot volt szerencsém megfigyelni az elmúlt években.
Voltak köztük sikeres, jól működő cégek, és voltak kevésbé sikeres, vagy kimondottan rosszul működők is. Egy dolog volt azonban, ami megegyezett mindegyiknél: a cégvezető vagy a tulajdonos ugyanúgy dolgozott reggeltől estig, mint az utolsó irodista vagy pályakezdő gyakornok.
És te miért lettél vállalkozó?
Ha el szeretnék gondolkodtatni valakit, akkor gyakran elég egy egyszerű kérdéssel kibillentenem az egyensúlyából: és te miért lettél vállalkozó?
Célkitűzés, céltervezés, ahogy én látom
Az elmúlt években a csapból is a célkitűzés, céltervezés folyik. Őszintén szólva meglehetősen elegem van a temérdek célkitűzős könyvből és tréningből.
Régi kurvákkal nem lehet új kupit csinálni
Kicsit talán nyers, de igaz. Ez a mondás jutott eszembe akkor, amikor egy vállalkozó ismerősöm arról panaszkodott nekem, hogy a munkatársai nem partnerek a munkahelyi újítások terén.
Miért ne tűzzünk ki SMART célokat?
Miért is ne tűzzünk ki SMART célokat? Hogyan ne engedjük, hogy megmondják, hogy mit hogyan csináljunk?
Munkám során többször találkoztam már ezzel a módszerrel, de jó szívvel még egyszer sem sikerült gondolnom rá. Évekkel ezelőtt mentorként vettem részt egy konferencián, melyen egy korábban sikeres tévés személyiség tartott előadást. Ez a tévés személyiség egyébként egy egészen különös utat választott: valamiért, amikor befejezte karrierjét nem televíziós iskolát indított, hanem eldöntötte, hogy vállalkozókat fog kinevelni néhány előadó és tréner segítségével.