Miért ne tűzzünk ki SMART célokat?

Miért ne tűzzünk ki SMART célokat?

Miért ne tűzzünk ki SMART célokat?
Miért is ne tűzzünk ki SMART célokat? Hogyan ne engedjük, hogy megmondják, hogy mit hogyan csináljunk?
Munkám során többször találkoztam már ezzel a módszerrel, de jó szívvel még egyszer sem sikerült  gondolnom rá. Évekkel ezelőtt mentorként vettem részt egy konferencián, melyen egy korábban sikeres tévés személyiség tartott előadást. Ez a tévés személyiség egyébként egy egészen különös utat választott: valamiért, amikor befejezte karrierjét nem televíziós iskolát indított, hanem eldöntötte, hogy vállalkozókat fog kinevelni néhány előadó és tréner segítségével.

Rokon alkalmazása a cégben – jó ötlet?

Rokon alkalmazása a cégben – jó ötlet?

Rokon alkalmazása a cégben – jó ötlet?
Sokszor találkozom munkám során azzal a kérdéssel, hogy vajon mennyire jó ötlet rokont, ismerőst vagy barátot alkalmazni a cégünkben?

Eddigi tapasztalataim alapján azt mondanám, hogy: attól függ.  Érdemes a szituációt alaposan átgondolni, rengeteg rejtett buktatót tartogathat egy ilyen felállás, de ha okosan csináljuk, akkor egy kölcsönösen gyümölcsöző felállás kerekedhet belőle.

A dzsungel semleges

A dzsungel semleges

A dzsungel semleges
Van egy könyv, amely a világ összes különleges alakulatának a „bibliája”, ebből tanult meg életben maradni Bear Grylls is.

Egy angol katonatiszt írta, aki a második világháborúban két évet élt ellenséges  japán megszállás alatt lévő területen, mélyen bent az őserdőben. Amikor vége lett a háborúnak, megírta ezt a kötetet, aminek a lényege az, hogy vagy a dzsungel szabályai szerint játszol és akkor jó lesz neked, vagy nem, és akkor nagyon rossz.

Ne félj az online átállástól!

Ne félj az online átállástól!

Ne félj az online átállástól!
Használd ki az új online forradalom adta lehetőségeket és többszörözd meg a bevételed most, a válságban.

Rengeteg vállalkozóval beszélgetek a mostani vírus-időszakban. Nagy részük meg van rettenve és iszonyatos aggodalmaik,  ellenérzéseik vannak a korábbi offline üzleti környezetről történő váltással kapcsolatban.

Félelmeik nagy része a fejükben levő korlátokból ered. Van egy régi kép, amit az online dolgokhoz kapcsolnak: amikor üveges tekintettel, mellkasodra csorgó nyállal heversz a tévé előtt, és közben egy ujjal pörgeted a Facebook-ot.

Konkrét gyakorlat igazán sz@r helyzetekre

Konkrét gyakorlat igazán sz@r helyzetekre

Konkrét gyakorlat igazán sz@r helyzetekre
Ha citromot kapsz az élettől,
csinálj belőle limonádét!”

A mostani állapotokat mindennek lehet mondani, csak „egy kis citrom”-nak nem. Inkább több kiló (ló)citromnak. Viszont abból hogyan lehet limonádét csinálni? 

Mi gátolja ma legjobban egy cég fejlődését?

Mi gátolja ma legjobban egy cég fejlődését?

Mi gátolja ma legjobban egy cég fejlődését?

Ma a vállalkozók nagy része – engedve a divathullámnak – szinte kizárólag marketing és értékesítési képzésekre jár. Gombamód szaporodnak az értékesítési guruk, a bevétel specialisták, és a trénerszakma egyéb, tiszavirág-életű vadhajtásai.

Azt látom az általam auditált cégeken keresztül, hogy egy dolog közös: nincs igazi, értékelhető HR-tudás a cégükben. Mert a cégvezetők sokszor többre becsülik a befolyó bevételt, mint a kollégákkal való „pepecselést”.

A WC állapota

A körülmények mindig árulkodnak. Próbálhatod elrejteni, de valahol ki fog lógni a lóláb.

Életem során nagyon sok cégnél (értékesíteni, együttműködni, szerződést aláírni, stb..) jártam, és kialakult bennem még egy megfigyelésen alapuló meggyőződés, miszerint a wc állapota tükrözi a cég állapotát. Ezzel lehet vitatkozni, de mindenki menjen ki, nézze meg az irodai mosdót (feltéve, ha saját irodája van), és gondolkodjon el.

A dzsungel semleges

Van egy könyv, amely a világ összes különleges alakulatának a „bibliája”, ebből tanult meg életben maradni Bear Grylls is.

Egy angol katonatiszt írta, aki a második világháborúban két évet élt ellenséges japán megszállás alatt lévő területen, mélyen bent az őserdőben. Amikor vége lett a háborúnak, megírta ezt a kötetet, aminek a lényege az, hogy vagy a dzsungel szabályai szerint játszol és akkor jó lesz neked, vagy nem, és akkor nagyon rossz.

Elérhetőségek

Email cím: hello@ugyvezetoakademia.hu

Cégnév: Bevell Consulting Kft.

Cím: 1068 Budapest, Király utca 80. fszt. 11.

Adószám: 27073827-2-42

ÁSZF

Kérdésed van?

Invalid Input
Invalid Input
Invalid Input
Kötelező mező!